måndag 23 januari 2012

Kinesikst nyår

I dag är det kinas Nyårsdag! Det kanske inte ni har märkt av så mycket, men eftersom att jag jobbar på en restaurang full av Kineser så har jag fått gå runt o säga gott nytt år hela dagen :) Jag fick även en present av mina snälla chefer, cash + blir bjuden på vinprovning i jönköping i morgon :)
I år är det Drakens år villket innebär att man ska undvika att gifta sig, för då kan draken komma och ta frun :P Men det betyder tur att starta nya projekt/företag i år! haha, jag har också lärt mig att det är tradition i Asien att äta Clementiner på nyår, och det betyder att året blir bra!
Konstiga traditioner tänker vi! Men hur konstiga är inte vi i sverige då? Tar på oss klänning mitt i vintern, Super oss skit fulla, och smäller upp massor av pengar! ;P



Nu ska jag ut och promenera

// Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar